W dniu 31 sierpnia 2023 roku odbyła się XLII Sesja Rady Miejskiej w Pogorzeli, która rozpoczęła się od powitania przez Przewodniczącą Rady Miejskiej. W sesji uczestniczyło 13 radnych, co stanowiło kworum. Na początku obrad wprowadzono dodatkowy punkt dotyczący przystąpienia gminy Pogorzela do projektu w ramach Krajowego Planu Odbudowy oraz wycofano z porządku obrad punkt dotyczący przyjęcia protokołu z obrad XLI Sesji.
Na początku sesji Przewodnicząca Rady Miejskiej złożyła gratulacje i podziękowania dla dwóch emerytowanych pracowników jednostek gminnych, Pani Ewy Fiłyk i Pani Renaty Sierszulskiej, za ich długoletnią pracę i zaangażowanie.
W punkcie dotyczącym informacji Przewodniczącej Rady, przedstawiono pismo dotyczące odszkodowań za szkody wyrządzone w okresie II wojny światowej oraz złożone wnioski o przyznanie nagród dla tegorocznych maturzystów.
Burmistrz w swoim sprawozdaniu omówił działania podejmowane w okresie międzysesyjnym, w tym zmiany w budżecie oraz inwestycje realizowane w gminie, takie jak budowa dróg, modernizacja obiektów gminnych oraz pozyskiwanie funduszy na renowację zabytków.
W kolejnych punktach obrad omówiono projekty uchwał. Wśród podjętych uchwał znalazły się m.in.:
W punkcie interpelacji radni nie zgłosili żadnych pytań. Przewodnicząca Rady przedstawiła swoją interpelację dotyczącą zakupu urządzeń do udrażniania dróg oddechowych w placówkach oświatowych, na co Burmistrz odpowiedział, że dyrektorzy placówek będą podejmować decyzję w tej sprawie.
Na zakończenie sesji Przewodnicząca Rady podziękowała wszystkim za obecność oraz zaprosiła na nadchodzące wydarzenia w gminie, w tym dożynki i festyny. Sesja zakończyła się o godzinie 18:00.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.